Czwartek, 1 Października 2020r
 
pl   en
Funkcjonalność

    Hamownia podwoziowa 4WD jaką dysponujemy umożliwia pomiar mocy i momentu obrotowego w trybie obciążeniowym do 1000Nm na każdą oś.Pomiar taki można wykonywać w trybie rozpędzania, oraz stałej prędkości obrotowej.
    Bez znaczenia jest kierunek jazdy. Hamownia nasza pracuje w trybie obciążeniowym w obu kierunkach  obrotu rolek. Ponad standardowy rozstaw jednego kompletu rolek umożliwia pomiar mocy w samochodach o rozstawie zewnętrznym kół do 270cm!.

Dzięki temu możemy wykonywać pomiary osiągów przed i po modyfikacji w wielu dostępnych na rynku polskim autach dostawczych o zwisie tylnym do 300cm i wysokości do 310cm. Każdy pomiar odbywa się w trybie obciążeniowym. Co w przypadku samochodów dostawczych jest niezwykle ważne. Ze względu na krótkie przełożenia końcowe w celu uzyskania zwiększonego momentu obrotowego na kołach, pomiar na hamowni podwoziowej inercyjnej zwłaszcza momentu obrotowego silników takich samochodów, jest nie rzeczywisty. Tym bardziej jeśli samochód wyposażony jest w limiter prędkości. W przypadku naszej hamowni takiego ryzyka błędu nie ma.   

    Dodatkowym niezwykle cennym wyposażeniem jest mechaniczny zdalnie włączany system spinania obu osi. W odpowiedzi na coraz nowsze systemy antypoślizgowe, kontroli trakcji i rozdziału napędu, w jakie są wyposażone nowe modele aut, zdalna możliwość spinania osi, staje się powoli wyznacznikiem każdej nowoczesnej hamowni podwoziowej.
Obecnie w wielu nowych modelach aut nie ma możliwości pełnego wyłączenia funkcji wspomagania trakcji pojazdu.
Użytkownicy starszego typu hamowni podwoziowych zmuszeni są do stosowania różnych tricków, aby móc zmierzyć orientacyjną moc modyfikowanego pojazdu. Orientacyjną, gdyż nie ma 100% pewności,że program ciągle nie ingeruje w osiągi z winy braku poprawnego działania nadrzędnych systemów jazdy.
W wielu przypadkach jednak nie daje się poprawnie zmierzyć osiągów. Jeśli nawet się uda, stosowanie owych tricków powoduje generowanie szeregu usterek w większości modułów pojazdu. Do wykasowania których, potrzeba specjalistycznego sprzętu diagnostycznego. W przypadku mechanicznego spięcia osi, nawet samochód z napędem 2WD, zachowuje się jak by się poruszał po drodze. Nie generując tym samym żadnych usterek diagnostycznych. Pozwalając zmierzyć poprawnie moc i moment obrotowy generowany przez silnik.